تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

تفاوت بین بازاریابی و فروش
همانطور که می دانید دسته بازاریابی و بخش فروش دو رکن اصلی کمپانی ها هستند که نقش بسزایی در موفقیت و شکست آنها برعهده دارند. ولی مسئله ای که گاهی در محل پیشه و حتی در محیط آکادمیک نیز با آن مواجه هستیم این است که وظایف تقسیم بازاریابی و فروش باهم اشتباه گرفته می شوند و این چشمداشت برپایی می شود که کارشناسان بازاریابی و فروش به جای حمایت از هم، وظایف یکدیگر را پوشش دهند.
در این نوشتار هدف داریم به طور ساده تفاوتهای “بازاریابی و فروش” را بیان کنیم. در اینجا بازاریابی دربرگیرنده بازاریابی دیجیتال و هر گونه دیگر از بازاریابی می شود.

پس از مطالعه این نوشتار چشمداشت می رود با وظایف و عملکرد متفاوت این دو بخش آشنا شویم و بتوانیم وظایف آنها را از هم جداسازی کنیم.

آگاهی از تفاوت میانی بازاریابی و فروش مسئله ی مهمی است زیرا ترکیب هنرمندانه و ریزبین بازاریابی و فروش برای رشد موفقیت آمیز یک کسب و کار امری حیاتی است. به راستی بازاریابی فرآیند نظام مند برنامه ریزی، اجرا و کنترل تکاپو هایی در سوداگری است که خریداران و فروشندگان را به هم پیوند می دهد و فروش تراکنش وسط دو شخص است در جایی که خریدار، کالا یا خدماتی (ملموس یا غیرملموس) را در قبال تبادل پول، گرفتن می کند.

تعیین طیف پهنه کار و جنبش های فروشِ خدمات و کالا، بستگی با مشتری، پیش بینی نیازهای آینده و داشتن استراتژی برای مواجهه با آن بیچارگی در روابط طولانی مدت، روش و نگرش بازاریابی است ولی مطابقت دادن نیازهای مشتری با محصولات حال حاضر شرکت، شیوه بخش فروش است. پس افق بازاریابی وسیعتر از افق پیش روی فروش است.

به بیان ساده تر فروش فرآیندی کوتاهی مدت و مشتری محور است درحالیکه بازاریابی فرآیندی بلند مدت ومحصول محور می باشد. فروش به دنبال برآوردن احتیاج های شرکت و بازاریابی به تعقیب برآوردن دربایستن مشتری است. 

فرق بازاریابی و فروش چیست؟

تمرکز در بازاریابی بر کلیت حوزه گسترش و پیشبرد، زنجیره تامین، بها محصولات و خدمات، برپایی مایحتاج و خواسته های مشتریان بوسیله کالا و خدماتی است که سازمان ارائه می دهد، اما تمرکز اصلی دسته فروش برآورده کردن میزان فروش هدفگذاری شده است.
همانطور که اشاره شد قیمت گذاری به عهده یکتا بازاریابی است در حالیکه توجیه آن برای مشتریان بدست تیم فروش سپریدن می پذیرد.
آنالیز بازار، کانالهای توزیع، خدمات و کالاهای رقابتی، راهبرد های قیمت گذاری، پیگیری فرآیند فروش، میزان بهره از بازار و بودجه بندی جزو پروسه بازاریابی است.

تحقیقات بازار، تبلیغات، روابط عمومی، خدمات و رضایت مشتریان دامنه کار و جنبش بازاریابی است اما این پهنه در فروش به ترغیب کردن مشتری برای خرید کالاهای تولید شده برای به برآورده برپایی نیازهایش اندک می گردد. معمولا بازاریابی، پذیرش سوال چگونه می توانیم به مشتری برسیم و ارتباط طولانی با وی پایدار نماییم را ذکر می دارد اما فروش، منظور پایانی بازاریابی است.

differences between marketing and salesساخت هویت برند که با اجابت نیازها پیوسته است از وظایف مهم بازاریابی به آمار می رود ولی فروش ارتباطی بر هویت برند، روابط بلندمدت و مکرر ندارد. فروش استراتژی رویت نیازها به شیوه هایی فرصت طلبانه و شخصی است که بوسیله تعاملات انسانی توسط می آید بعد به ذکر ساده فروش دید دربایستن در زمان صحیح است، درحالیکه منظور نهایی بازایابی ایجاد علاقه به فرآورده و خلق مشتریان خفته است.

در ک تفاوت وسط بازاریابی و فروش مهم است زیرا ترکیب هنرمندانه و دقیق بازاریابی و فروش برای رشد کامیابی آمیز یک کسب و کار حیاتی است.

فعالیت های بازاریابی دربرگیرنده تحقیقات مصرف کنند برای مشخص تشکیل نیازهای مشتریان، توسعه محصول به معنی طراحی و ابداع محصولات که نیازهای حال آماده و آینده را پوشش دهند، تبلیغ محصولات برای افزایش اخطار و ساخت برند، بها گذاری محصولات و خدمات برای به بیشینه رساندن درآمد می باشد.

از سوی دیگر تکاپو های فروش بر تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تمرکز دارد. در درستی تیم فروش اغلب به طور سر راست درگیر تعامل با مشتریان احتمالی برای ترغیب آنها به خرید محصولات می گردد. وانگهی بازاریابی تمایل به تمرکز به عمده مخاطبان (یا هر موضوعی در اینباره) دارد در حالیکه فروش علاقمند به تمرکز بر ارتباط شخصی و یا در گروه های کوچک با مشتریان احتمالی دارد. به همین انگیزه است که معمولا فرآیند فروش را یک فرآیند یک به یک و بازاریابی را پروسه یک به کل تعریف می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: